انجمن طراحان لباس و پارچه ایران دور جدید کارخانه گردی های خود را آغاز کرد.

تورهای کارخانه گردی فرصت بی نظیری برای هنرجویان و دانشجویان طراحی لباس و پارچه محسوب می شود که بتوانند از نزدیک فرآیند تولید را تجربه کنند. انجمن طراحان از زمانی که هنرجویان و دانشجویان را در قالب سفرهای یکروزه و کاربردی به کارخانه های مختلف اعزام می کند، بازخوردهای بی نظیری از تلاش و تکاپوی آنها برای ارتقای دانش مولد و کاربردی خود به دست آورده است. همین مساله باعث شد تا انجمن طراحان لباس و پارچه ایران دوباره تورهای کارخانه گردی را به عنوان یک آموزش کاربردی راه اندازی کند.

روز 22 آذر ماه گروهی 15 نفره از هنرجویان انجمن میهمان کارخانه سیلوانا بودند. این کارخانه با چند دهه فعالیت مستمر امروز یکی از واحدهای صنعتی مطرح در زمینه تولید پوشاک تریکو و بافت حلقوی(مردانه و زنانه) محسوب می شود. هنرجویان انجمن از خط تولید تا بخش بسته بندی محصولات را در این کارخانه بازدید کردند. البته مدیران کارخانه نیز همراه هنرجویان بودند و علاوه بر توضیحات لازم، پرسش های هنرجویان را پاسخ می دادند. ارایه مطالب کارشناسی از سوی مدیران و کارشناسان فنی در هر تور کارخانه گردی انجمن وجود داشته است و این بار نیز جناب آقای آخوندزاده، مدیر سیلوانا سعی داشتند تا به بهترین نحو پاسخگوی هنرجویان باشند.

در این بازدید آقای طالاری، مدرس پارچه شناسی انجمن نیز هنرجویان را همراهی کرد و در طول سفر مطالب علمی لازم در زمینه پارچه و موارد فنی مربوط به تولید آن را برای آنها ارایه دادند. انجمن طراحان لباس و پارچه ایران تورهای کارخانه گردی خود را ادامه می دهد و بزودی برنامه های تازه این تورها را اطلاع رسانی خواهد کرد.